En käftsmäll eller kanske en tankeställare

Tips till er som inte tycker att det finns något att göra i Skövde, skaffa er ett intresse eller flytta från staden?
Eller engagera er i politik och ta tag i skiten istället för att klaga.
Det är okej att klaga om man gör något åt det.
Tråkigt och inse, men livet består av rutiner som vi följer dagligen.
Det flesta går upp på morgonen, går till jobbet, kommer hem... och så fortsätter det så. Jag tror inte att det är så mycket annorlunda någon annanstans i det svenska samhället. Nå, flytta till stockholm om du vill ha en högre puls och en stressigare stad. Många trivs nog ganska bra här men väljer att klaga. Antagligen har dom inte något vettigare för sig och förmodligen för att dom aldrig har haft ett jobb, är jävligt avundsjuka eller bara mår dåligt?  Det handlar nog bara om något så simpelt som att försöka ändra attityd och syn på saker runt omkring. Att alltid försöka tänka positivt är ju i alla fall en väldigt bra början.


Själv vill jag helst inte bo kvar i Sverige. Dels för att jag inte trivs med klimatet och för att jag vet att jag trivs bättre med människorna utomlands.
Tror dock att det flesta, även jag själv kommer att hamna i den "tråkiga staden" förr eller senare. 
Kanske en tråkig tanke men jävligt sant.
Vad tar mig tillbaka till en stad som jag egentligen aldrig har tyckt om?
Trygghet, rutiner och struktur?
Kan avlusta med att säga att jag är glad att jag föddes i Sverige.
Ska försöka klaga mindre och agera mera.

Vi svenskar gillar att klaga när vi står brevid och ser på.


Kommentarer
Postat av: kallemedk

bra början!

2010-09-06 @ 14:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0